Biztosítás: online kötjük?

2018-11-21

Minden második felnőtt magyar internetező kötött valamilyen biztosítást az elmúlt 3 évben, és kétötödük használta ehhez az internetet; vagyis a netpolgárok 20 százaléka – több mint 1 millió ember – kötött biztosítást online módon. Kétharmaduk választott ehhez valamilyen online alkuszt; közvetlenül a biztosító oldalán nagyjából kétötödük, valamelyik bank internetes felületén pedig egytizedük kötötte meg a biztosítást.

Az online alkuszok közül a Netrisk a legismertebb: az internetezők 57 százaléka ismeri és 23 százaléka használta is az oldalt – tájékozódás, kalkuláció vagy biztosítás megkötése céljából –, megelőzve a biztositas.hu-t, amely 34 százalékos ismertséggel és 13 százalékos használói aránnyal rendelkezik.

Kötelező: online kötni kötelező?

Ha online biztosításkötés, akkor elsősorban KGFB. A többség – az internetezők 12 százaléka – ugyanis kötelezőjét kötötte meg az interneten az elmúlt 3 évben. Fele ennyien kötöttek utasbiztosítást, illetve lakásbiztosítást – egyéb biztosítást pedig még ennél is kevesebben.

Érdemes ugyanakkor nem csak az abszolút számokat nézni, hanem azt is, hogy az egyes termékek esetében az összes kötés mekkora hányada történik online platformokon. Ez esetben is a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vezeti a listát: azok körében, akik kötöttek ilyet, 55 százalék online módon intézte, ezzel egyértelműen a KGFB a leginkább online-kompatibilis biztosítási termék. Az utasbiztosítás és a CASCO esetében ez az arány szintén eléri a 40 százalékot, a lakásbiztosítások esetében ugyanakkor csak 20 százalék, ami azt jelzi, hogy bár az online kötés lehetősége a lakásbiztosítás esetében sem újdonság, a többség ezt (ma még) inkább offline módon köti meg, akkor is, ha más ügyeket az interneten intéz.

Végezetül érdemes egy pillantást vetni az interneten biztosítást intézők demográfiai profiljára – főként arra, hogy mely szegmensek affinisek leginkább az online kötésre. Ez alapján egyértelműen a diplomával rendelkezőket és a budapestieket lehet kiemelni: előbbiek az online kötők 44, utóbbiak 29 százalékát teszik ki, így mindkét szegmens közel másfélszeres súllyal képviselteti magát az internes ügyfelek körében.

 

 

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

iPhone7 (32GB, black) okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

Playstation 4 Pro 1 TB játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

LG okos TV LG 49UK6300 Smart LED

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

Samsung Gear Fit2 aktivitásmér? okos karköt?

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

Instax Square SQ6 Instant fényképez?gép

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

Feldobox Wellness Üdülés élménydoboz 40.000 Ft értékben

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű vásárlási utalvány Tesco-ban beváltható

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

Páros mozijegy Cinema City

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

5.000 Ft értékű könyvutalvány Libri

Kapcsolódó sorsolás: 2019 1. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Új év, új élet? Infografika az újévi fogadalmakról

Bár a szakértők szerint a január nem éppen a legalkalmasabb időszak arra, hogy változtassunk szokásainkon, mégis sokan vannak, akik az évkezdetet jó alkalomnak tartják arra, hogy "új életet" kezdjenek.

Internetről a fa alá

Míg korábban a könyv volt a karácsonyi online vásárlás slágerterméke, addig ma már egyértelműen a műszaki cikkek viszik a prímet.