Biztosítás: online kötjük?

2018-11-21

Minden második felnőtt magyar internetező kötött valamilyen biztosítást az elmúlt 3 évben, és kétötödük használta ehhez az internetet; vagyis a netpolgárok 20 százaléka – több mint 1 millió ember – kötött biztosítást online módon. Kétharmaduk választott ehhez valamilyen online alkuszt; közvetlenül a biztosító oldalán nagyjából kétötödük, valamelyik bank internetes felületén pedig egytizedük kötötte meg a biztosítást.

Az online alkuszok közül a Netrisk a legismertebb: az internetezők 57 százaléka ismeri és 23 százaléka használta is az oldalt – tájékozódás, kalkuláció vagy biztosítás megkötése céljából –, megelőzve a biztositas.hu-t, amely 34 százalékos ismertséggel és 13 százalékos használói aránnyal rendelkezik.

Kötelező: online kötni kötelező?

Ha online biztosításkötés, akkor elsősorban KGFB. A többség – az internetezők 12 százaléka – ugyanis kötelezőjét kötötte meg az interneten az elmúlt 3 évben. Fele ennyien kötöttek utasbiztosítást, illetve lakásbiztosítást – egyéb biztosítást pedig még ennél is kevesebben.

Érdemes ugyanakkor nem csak az abszolút számokat nézni, hanem azt is, hogy az egyes termékek esetében az összes kötés mekkora hányada történik online platformokon. Ez esetben is a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vezeti a listát: azok körében, akik kötöttek ilyet, 55 százalék online módon intézte, ezzel egyértelműen a KGFB a leginkább online-kompatibilis biztosítási termék. Az utasbiztosítás és a CASCO esetében ez az arány szintén eléri a 40 százalékot, a lakásbiztosítások esetében ugyanakkor csak 20 százalék, ami azt jelzi, hogy bár az online kötés lehetősége a lakásbiztosítás esetében sem újdonság, a többség ezt (ma még) inkább offline módon köti meg, akkor is, ha más ügyeket az interneten intéz.

Végezetül érdemes egy pillantást vetni az interneten biztosítást intézők demográfiai profiljára – főként arra, hogy mely szegmensek affinisek leginkább az online kötésre. Ez alapján egyértelműen a diplomával rendelkezőket és a budapestieket lehet kiemelni: előbbiek az online kötők 44, utóbbiak 29 százalékát teszik ki, így mindkét szegmens közel másfélszeres súllyal képviselteti magát az internes ügyfelek körében.

 

 

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

LG 55 UM7000PLC 4K UHD SMART LED TV okos TV

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

iPhone 8 64GB okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Playstation 4 Pro 1TB játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

JBL Charge 4 BT Black bluetooth hangszóró

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

KRUPS Nespresso Citiz XN740510 kapszulás kávéfőző

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Feldobox Adrenalin élménydoboz

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű vásárlási utalvány TESCO

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű könyvutalvány Libri

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű ajándékkártya Media Markt

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Okostelefon – A kütyü, amit nem tudunk letenni?

A 18-65 éves okostelefon használók nagyjából 3,5 órát nyüstölik a mobiljukat egy átlagos hétköznapon – derül ki a Netpanel legújabb kutatásából.

Karantén dilemma: Főzni vagy rendelni?

Nem vette el az étvágyunkat a járványhelyzet, sőt, az emberek többsége új receptekkel is kísérletezett otthonában – derült ki a Netpanel kutatásából, mely a 18-65 éves lakosságot vizsgálta. Csaknem minden nő és a férfiak kétharmada legalább heti egyszer főzött otthon. Minden második budapesti lakos gyakrabban evett házilag készített melegételt, ezzel szemben az étel házhoz rendelésétől sokan tartottak.