Fogyni vagy nem fogyni? És ha igen, hogyan?

2022-03-11

Minden harmadik hazai internetező felnőtt (32 százalék) idén úgy érzi, hogy a tavalyi súlyához képest felszedett pár kilót. Még ennél is nagyobb arányt képviselnek azok, akik fogyókúrázni terveznek 2022-ben: 44 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy szeretne veszíteni jelenlegi súlyából, ugyanakkor csak 30 százalék azok aránya, akik jelenleg tesznek is valamit azért, hogy fogyjanak.

Normál súly – túlsúly: mennyire jellemző?

Saját testsúlyával a felnőtt internetezők fele elégedett, és szintén ennyien vannak azok, akiknek a testmagasság és testsúly alapján számított BMI indexe a normál tartományba esik. A 25 feletti BMI index-szel* rendelkezőknek, vagyis a túlsúlyosnak számítóknak döntő hányada (83 százalék) jelezte, hogy fogyókúrázni szeretne. Nem meglepő talán, hogy a szebbik nem képviselői szeretnének inkább fogyni: a nőknek 51 százaléka, a férfiaknak csak 38 százaléka jelezte, hogy szívesen faragna mostani súlyából.

De hogyan is csináljuk?

A felnőtt internetezők 49 százaléka számolt be arról, hogy korábban életében már előfordult, hogy fogyókúrázott. Válaszadóinkat arról is kérdeztük, hogy tapasztalataik szerint melyik általuk alkalmazott módszer volt a leghatékonyabb abban, hogy közelebb kerüljenek a kívánt testsúlyhoz.

Top 5 fogyókúrás tipp - internetezőktől

  • 1- A netezők köréből 40 százalék említette top tippként a mozgás és sport mindennapokba való beiktatását (54 százalék próbált már így fogyni).
  • 2- A válaszadók egyharmada (33 százaléka) úgy látja, hogy a szénhidrátfogyasztás visszafogásával is jó eredményeket lehet elérni: ezt a módszert egyébként az internetezők fele próbálta már ki, amikor szeretett volna súlyából veszíteni.
  • 3- A főétkezéseknél kisebb adagok fogyasztására 23 százalék szavazott: az energiabevitel íly módon való csökkentését 52 százalék próbálta már a válaszadók köréből.
  • 4- Több zöldség és gyümölcs, illetve több folyadék fogyasztását javasolná a kérdezettek 18 százaléka, mert úgy tapasztalta, ez nagyban hozzásegítette régebben fogyókúrás céljainak elérését.
  • 5- A főétkezések közötti nassolás elkerülése 15 százalék szerint hatékony módszere annak, hogy csökkentsük a testsúlyunkat (ezzel már csak 39 százalék azonosul: a netezők ekkora hányada próbálja ezt mostanában a fogyása érdekében valóban betartani).

Sportolás havi rendszerességgel: a legnépszerűbb mozgásformák

Arról is kérdeztük válaszadóinkat, hogy szoktak-e sportolni, és ha igen, milyen sport áll közel hozzájuk, amit legalább havi szinten gyakorolnak. Az internetezők 38 százaléka jelezte, hogy sportol valamit, ami legnagyobb arányban (21 százalék) otthoni tornázást, edzést jelent.

A több mozgásformát is említők átlagosan kevésbé számítanak túlsúlyosnak: BMI indexük átlaga – igaz, csak 2-3 ponttal, de – alacsonyabb. A tendencia egyértelmű: minél többféle sportot gyakorol valaki, annál kisebb eséllyel kell túlsúllyal küzdenie. A nagyobb városokban élők összességében többféle mozgást említettek, ám abban, hogy a fővárosiak túlsúlyosabbak-e vagy a vidékiek, nem találunk jelentős eltéréseket.

A mozgásra legalább havonta odafigyelők 12 százalékának a biciklizés, 11 százalékának a gyaloglás (pl. gyorsgyaloglás, nordic walking), 8 százalékuknak pedig a futás jelenti a sportot (amit - ha nem is minden egyes nap - de legalább havonta gyakorolnak). Edzőtermekbe a netezők 6 százaléka jár, a többi sportot pedig ennél kevesebben űzik rendszeresen. A fiatalabb korosztályok felé haladva több rendszeresen sportolót találunk, akiknek így testtömeg indexe is nagyobb eséllyel számít a normál tartományba.

*A BMI a kg-ban számított testtömeg és a m-ben számított testmagasság négyzetének hányadosa (kg/m2). 18 év feletti nők és férfiak esetében alkalmazható. A BMI normál tartománya 20 és 25 közé esik, 20 alatti érték soványságot, 25 feletti érték pedig túlsúlyt jelez. (Forrás: https://www.pharmindex-online.hu/kalkulatorok/bmi)

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

Friss híreink

Online kérdőívek kitöltésével szeretnél extra jövedelemhez jutni?

Összeszedtünk pár dolgot, amire érdemes odafigyelned, hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből.

Már meg sem lepődünk...

A digitalizáció, mint fogalom felértékelődött az elmúlt években, amihez erősen hozzájárult a COVID járvány okozta helyzet, mely felgyorsította az online tér szerepének előrehaladását – online…online…online… ügyintézés, vásárlás, oktatás és még sorolhatnánk. A digitális fejlődés azonban nem csak a felnőttek világában van jelen, hanem a társadalom legfiatalabbjai is már okoseszközzel a kezükben rohangálnak.