Karantén dilemma: Főzni vagy rendelni?

2020-06-03

Nem vette el az étvágyunkat a járványhelyzet, sőt, az emberek többsége új receptekkel is kísérletezett otthonában – derült ki a Netpanel kutatásából, mely a 18-65 éves lakosságot vizsgálta. Csaknem minden nő és a férfiak kétharmada legalább heti egyszer főzött otthon. Minden második budapesti lakos gyakrabban evett házilag készített melegételt, ezzel szemben az étel házhoz rendelésétől sokan tartottak.

A járványhelyzet alatt a 18-65 éves lakosság 80%-a főzött otthon legalább egyszer egy héten, és 37%-a nyilatkozta, hogy gyakrabban evett otthon készített melegételeket. Utóbbit elsősorban azzal indokolták, hogy több idő jutott főzésre, ezenkívül sokan tartják a főzést olcsóbbnak egyéb lehetőségeknél. Harmadik legtöbbet említett indok, hogy az otthoni munkavégzés lehetővé tette számukra, hogy többet szorgoskodjanak a konyhában. Aki úgy érezte a közösségi médiát figyelve, hogy amatőr pékek országává váltunk, nem járt nagyon messze az igazságtól. Az emberek közel harmada nyilatkozta, hogy evett otthon sütött kenyeret, viszont a „karantén trendek” kapcsán szintén sokat emlegetett dalgona kávét csak az emberek 5%-a kóstolta.  

Mi a helyzet a rendeléssel? Az is kiderült a kutatásból, hogy a 18-65 éves lakosság fele egyetlen egyszer sem rendelt melegételt házhoz a járványhelyzet alatt. Azoknak, akik egyébként szoktak rendelni, 36%-a sokkal, vagy valamivel ritkábban rendelt most a járványhelyzetben. Elsősorban anyagi okokkal indokolták, hogy nem hozattak ételt olyan gyakran, továbbá sokan tartottak tőle, hogy esetleg így is elkaphatják a koronavírust. Ha megnézzük azokat az alkalmakat, amikor melegételt fogyasztottak a megkérdezettek, akkor azt láthatjuk, hogy az ilyen étkezések 50%-ában saját maguk, 32%-ában pedig egy velük egy háztartásban élő személy által készített ételt ettek. A melegétkezéseknek csak 7%-át tették ki a házhoz rendelt készételek.

Talán nem meglepő, hogy a válaszadók 42%-a jellemzően egyedül ebédelt a járványhelyzet alatt. Az egyedül ebédelők negyede egyébként azt nyilatkozta, hogy korábban jellemzően akadt társaságuk ennél az étkezésnél. A lakosság 11%-a élt a digitális eszközök adta lehetőséggel, és evett együtt másokkal videóhívás keretében is. Bár 37% többet nassolt ebben az időszakban, és 10% bevallottan több alkoholt ivott, az emberek többségének azért sikerült a mértéktartás a megváltozott körülmények között is.  

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

150 000 Ft értékű Media Markt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Butlers online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű eMAG online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Jysk online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Decathlon online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Wolt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Bookline online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Butlers online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Media Markt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Decathlon online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Jysk online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Emag online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Bookline online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Wolt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Streaming televíziózás avagy a Netflix és társai

Sokunk életében jelentős szerepet játszik a tévés tartalomfogyasztás, mint hétköznapi kikapcsolódás. Októberi online felmérésünkben az online streaming televíziós szolgáltatások hazai igénybevételének jártunk utána. 

Tudnánk zene nélkül élni?

A 18-65 éves magyar lakosságnak csupán 5 százalékára igaz, hogy sosem hallgat zenét. Na de mit és hogyan hallgat a 95 százalék?