Hogyan mozizunk?

2020. január 21.

Ma már számos alternatíva (pl.: stream és torrent oldalak) létezik a mozi mellett arra, hogy viszonylag hamar megtekinthessük a legújabb filmeket, ám ennek ellenére minden második hazai 18-59 éves legalább évente egyszer ellátogat egy moziba – derül ki a Netpanel legújabb felméréséből.

A moziba járás gyakoriságát erősen meghatározza az életkor – míg a harminc alattiak közel ötöde havonta beül 1-1 filmre, addig az ötvenesek mindössze 3%-a választja ezt a szórakozási formát havi rendszerességgel. A mozilátogatás kevésbé tűnik hétköznapi programnak, a moziba járók fele általában hétvégén látogatja meg a filmszínházakat. Az inkább hétköznap mozizók aránya mindössze 12%, és leginkább a felsőfokú végzettségűekre, valamint a budapestiekre jellemzőbb ez.  

Multiplex vagy művész?

A válasz egyértelműen az, hogy multiplex, ugyanis a hazai moziba járók tíz mozilátogatási alkalomból nyolcszor biztosan a többtermes, modern mozikat választják. Ugyan minél idősebb valaki, annál nagyobb valószínűséggel látogat el művész moziba, azonban még az ötvenesek is tízből hétszer a multiplexeket preferálják.

A többtermes mozik térnyerésével párhuzamosan megjelentek a különböző, speciális moziélményt biztosító technológiák is, melynek köszönhetően már nem csak hagyományos (2D) filmekre tudunk beülni. Ennek ellenére a mozilátogatók körében még mindig ezek a legkedveltebbek, ötből négy mozilátogató szokott beülni 2D filmekre. A második legkedveltebb a 3D-s film, ezt a moziba járók valamivel több, mint fele szokta választani. A különlegesebb moziélményeket (IMAX, 4DX, SCREEN X) nagyon kevesen keresik – ám ebben vélhetően az is szerepet játszik, hogy az ilyen technológiákkal felszerelt mozitermek száma igen alacsony, és leginkább a fővárosra korlátozódnak. A különleges mozizást leginkább a harminc alattiak és a férfiak részesítik előnyben.

Hogyan vásároljuk a mozijegyet?

Hiába lehet már interneten és okostelefonos alkalmazásokon keresztül is mozijegyet vásárolni, tízből hét moziba járó személyesen, közvetlenül a moziban szokott belépőt váltani a filmekre. A digitális jegyvásárlást kevesebben veszik igénybe, interneten keresztül tízből négy, míg applikáción keresztül mindössze tízből egy mozilátogató vásárol jegyet.

Mit vásárlunk a mozi büféjében?

A mozilátogatók döntő többsége számára egy moziélményhez hozzátartozik az evés-ivás is, hiszen ötből négyen szoktak valamit vásárolni a mozi büféjében. Természetesen a legnagyobb arányban (háromból ketten) a popcorn-t választják a büfé kínálatából, de a különböző alkoholmentes szomjoltók is igen népszerűek. A nachos-t minden negyedik mozizó választja - ez a rágcsálnivaló leginkább a fiatalok körében közkedvelt, a harminc alattiak valamivel kevesebb, mint fele szokta ezt választani a büfé pultjából. A vásárlók 57%-a nagyjából a mozijegy árának megfelelő összeget költ el a mozi büféjében, míg 15%-a annál is többet. A jegy áránál kevesebbért elsősorban az ötvenesek vásárolnak.

Mi a leginkább zavaró a moziban?

Kutatásunkban arra is kíváncsiak voltunk, hogy mik azok a tényezők, amelyek a leginkább zavaróak egy mozilátogatás során. Az eredmények alapján ezek a tényezők elsősorban nézőtársainkhoz köthetőek, ugyanis a moziba járók nagyjából felét a széktámla rugdosása, valamint a nézők hangoskodása zavarja. A top5 zavaró tényező közé tartoznak még a film előtt vetített reklámok, a késve érkező nézők, valamint az evés-ivást kísérő zajok a film közben.

Feliratos vagy szinkronos?

Sok filmrajongóban felmerülhet a kérdés, hogy miért szinkronizálva kerül a filmek többsége a hazai mozikba. Nos, erre a kutatási eredményeink alapján azt a választ adhatjuk, hogy azért vannak szinkronizálva, mert erre van igénye a hazai mozilátogatóknak. Tízből nyolcan ugyanis - ha választhatnának szinkronos/feliratos/eredeti hang között – szinkronizált verziót választanának. 

(A kutatást a Netpanelen végeztük 1000 fős, a 18-59 éves hazai lakosságra reprezentatív mintán.)

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

20.000 Ft-os Emag online vásárlási utalvány  Költsd, amire szeretnéd!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

20.000 Ft-os Alza online vásárlási utalvány  Használd fel szabadon a nyeredményed!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

20.000 Ft-os AJIKÁRTYÁK online vásárlási utalvány  Rajtad múlik, mit választasz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

10.000 Ft-os Decathlon online vásárlási utalvány  Te mit vennél a 10.000 Ft-ból?

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

10.000 Ft-os Emag online vásárlási utalvány  Vedd meg, amire vágysz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

10.000 Ft-os AJIKÁRTYÁK online vásárlási utalvány  Sok-sok felhasználási lehetőség, szuper márkák!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

5.000 Ft-os Konzolvilág XBOX online feltöltőkártya  Játssz tovább extra feltöltéssel!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

5.000 Ft-os Alza online vásárlási utalvány  Egy kis extra segítség, hogy megszerezd, amire vágysz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

5.000 Ft-os Bookline online vásárlási utalvány  Jól megérdemelt könyveid :-)

Kapcsolódó sorsolás: 2024. július havi sorsolás

Friss híreink

Novemberi Rang Sorsolás 6 nyereménnyel az idén 25 éves Netpanelnél!

Az ebben az évben 25 éves születésnapját ünneplő Netpanel minden eddiginél szuperebb Rang Sorsolással készül az év végére! Most először az extra sorsolás történetében már Felfedező rangtól (16 kitöltött kérdőívtől) esélyes lehetsz!

3asUgrás röplabda közben!

A Nyerteseink ismét 5.000 Ft-os vásárlási utalványokat vittek haza.