Házhoz jön a McDonald’s – Szeretnénk?

2019-06-03

Felröppent a hír, hogy a McDonald’s hazánkban is bevezeti a házhozszállítást, a McDelivery-t, ami minden második embernek tetszik is – derül ki a Netpanel felméréséből.

A 18-59 éves hazai lakosság 8 százaléka heti rendszerességgel étkezik gyorsétteremben, míg 30 százalékuk legalább havonta egyszer. A huszonévesek azonban gyakrabban fogyasztanak ilyen típusú éttermekben, minden második fiatal havonta legalább egy alkalommal választja valamelyiket.

Hazánkban a legnépszerűbb gyorsétterem egyértelműen a McDonald’s, a gyorsétteremben étkezők 81 százaléka választja (a budapestieket tekintve ez az arány 82%). A McDonald’s mellett a két legnagyobb piaci szereplő a Burger King és a KFC a budapestiek körében népszerűbb, mint az egyéb városban élők körében. A budapesti gyorsétteremben étkezők 61 százaléka választja a Burger Kinget, míg a KFC-t 55 százalék, ezek az arányok az egyéb városi lakosság körében 44 és 33 százalék. Ez nem véletlen, hiszen a budapesti lakosság számára könnyebben elérhetőek ezek az éttermek, míg vidéken csak a nagyobb városokban találhatóak meg.

A McDonald’s-ba látogatók közül a legtöbben (91%) a helyben fogyasztást választják, azonban különböző motivációval térnek be. Ötből hárman például ismerősökkel, barátokkal találkoznak. Bulizás előtt vagy után is igen népszerű választás, 43% szokott ilyen szituációban itt fogyasztani. De nem csak enni járunk ide, 39% van, hogy csak egy kávéra ül be. A helyben fogyasztás mellett azonban elvitelre is nagyon sokan rendelnek (72%), míg a McDrive-ot 50% szokta igénybe venni.

A KFC mellett már a McDonald’s is tervezi Magyarországon a házhoz szállítás bevezetését. A válaszadóink egyharmada már hallott is erről, és minden másodiknak tetszik is ez az ötlet.

A 18-59 éves magyarok 81 százaléka rendel valamilyen rendszerességgel házhoz ételt, míg a McDonald’s-ban fogyasztók 89 százalékáról mondható ez el.

A McDonald’s látogatók 81 százaléka nyitott a gyorséttermi lánc új szolgáltatására, és igénybe venné azt. A házhoz szállítás esetén azonban kritikus kérdés a szállítási költség, mi az az összeg, amire még azt mondják, hogy belefér. A McDonald’s látogatók közül, akik igénybe vennék a McDelivery-t 22 százalékuk csak ingyenes szállítás esetén tenné ezt, míg 68 százalékuk legfeljebb 500 forintot lenne hajlandó fizetni. A házhozszállítás azonban nem csak a McDonald’s látogatók körében vonzó, hiszen az amúgy ott nem fogyasztók 45%-a is igénybe venné, igaz, körükben magasabb (30%) azok aránya, akik csak ingyenes kiszállítás esetén rendelnének

(A kutatást a Netpanelen végeztük 1000 fős, a 18-59 éves hazai lakosságra reprezentatív mintán.)

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

Friss híreink

Online kérdőívek kitöltésével szeretnél extra jövedelemhez jutni?

Összeszedtünk pár dolgot, amire érdemes odafigyelned, hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből.

Már meg sem lepődünk...

A digitalizáció, mint fogalom felértékelődött az elmúlt években, amihez erősen hozzájárult a COVID járvány okozta helyzet, mely felgyorsította az online tér szerepének előrehaladását – online…online…online… ügyintézés, vásárlás, oktatás és még sorolhatnánk. A digitális fejlődés azonban nem csak a felnőttek világában van jelen, hanem a társadalom legfiatalabbjai is már okoseszközzel a kezükben rohangálnak.