Hogyan fotózunk okostelefonunkkal?

2019. május 2.

Jobban szeretünk fotózni, minthogy minket fotózzanak – derül ki a Netpanel legújabb kutatásából. A fiatalabb korosztály sokkal gyakrabban készít képeket okostelefonnal, mint az idősebb korosztály, a huszonévesek egynegyede szinte minden nap fotóz valamit telefonjával.

Nemcsak fotózni szeretnek a hazai internetezők, hanem 80 százalékuk előszeretettel meg is mutatja másoknak a készített képeket. Több mint kétharmaduk úgy vélekedik, hogy az okostelefont „fotóalbumként” is lehet használni.

A közösségi oldalak is szerepet játszanak a mindennapi fotózási szokásaink alakulásában.

A 18 év feletti hazai netpolgárok több mint fele tölt fel fényképeket valamely közösségi oldalra. A legnépszerűbb egyértelműen a Facebook, a képet feltöltők 97 százaléka választja ezt az oldalt, míg az Instagramot csupán 28 százalék, melynek közel fele a 18-29 éves korosztályba tartozik. Az egyéb közösségi oldalakat pedig csak nagyon elenyésző számban választják hazánkban.

Hol, illetve miről is készülnek a közösségi hálókra feltöltött képek?

Minden második feltöltött kép otthon vagy valamilyen magánéleti eseményen készül (pl. születésnap, névnap stb.). A képek kétötödét utcán, a szabadban, a kültéren kapják lencsevégre. Háromból egy képet pedig valamilyen nyilvános eseményen (pl. koncert, fesztivál, kulturális program, sport rendezvény stb.) örökítenek meg. Ezeken a képeken főként családtagok, barátok, ismerősök (59%), tájak, épületek (44%), állatok (33%) és a fénykép készítője (29%) szerepel.

A filter csak a szép?

Minden második internetező használ valamilyen fotós vagy fotószerkesztő alkalmazást. De igazából nem feltétlenül van szükség külön applikációra, hogy filtereket, effekteket használjunk a fotóinkon, mert akár a Facebookon is egyszerűen szerkeszthetjük őket. A huszonévesek több mint kétharmada – akik töltenek fel képet közösségi oldalra – használja legalább alkalmanként a filtereket, effekteket azokon a képeken, melyeket feltölt. Az életkor előrehaladtával azonban egyre csökken azoknak a száma, akik igénybe veszik ezt a lehetőséget – a képet feltöltők körében az 50-59 éves korosztálynak már csak a 31 százaléka, míg a 60 év felettieknek csupán 13 százaléka.

A mások által készített és feltöltött képeket a felnőtt netező lakosság 80 százaléka lájkolja kisebb nagyobb rendszerességgel, ez alól az 50 év feletti korosztály sem kivétel, ők is aktívan részt vesznek az online közösségi életben. Mások képeit pedig valamivel több mint 40 százalék menti le saját telefonjára.

(A kutatást a Netpanelen végeztük 1000 fős, a 18+ éves internetezőkre reprezentatív mintán.)

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

20.000 Ft-os Emag online vásárlási utalvány  Költsd, amire szeretnéd!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

20.000 Ft-os Alza online vásárlási utalvány  Használd fel szabadon a nyeredményed!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

20.000 Ft-os AJIKÁRTYÁK online vásárlási utalvány  Rajtad múlik, mit választasz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

10.000 Ft-os Decathlon online vásárlási utalvány  Te mit vennél a 10.000 Ft-ból?

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

10.000 Ft-os Emag online vásárlási utalvány  Vedd meg, amire vágysz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

10.000 Ft-os AJIKÁRTYÁK online vásárlási utalvány  Sok-sok felhasználási lehetőség, szuper márkák!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

5.000 Ft-os Konzolvilág XBOX online feltöltőkártya  Játssz tovább extra feltöltéssel!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

5.000 Ft-os Alza online vásárlási utalvány  Egy kis extra segítség, hogy megszerezd, amire vágysz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

5.000 Ft-os Bookline online vásárlási utalvány  Jól megérdemelt könyveid :-)

Kapcsolódó sorsolás: 2024. április havi sorsolás

Friss híreink

Tavaszi nyereményjátékok a Netpanelnél

Akár három májusi sorsoláson is esélyed lehet kérdőívek kitöltésével!

3asUgrás trambulinon!

A Nyerteseink ismét 6.000 Ft-os vásárlási utalványokat vittek haza.