Eurovíziós esélyeink – a magyar közönség szerint

2018-05-02

Túlzás lenne azt állítani, hogy az Eurovízió az egész országot lázba hozza, hiszen a 18-59 éves magyarok csupán egyhatodáról mondható el, hogy évről évre rendszeres nézője a nemzetközi dalversenynek – ugyanakkor a többséggel azért elő-előfordul, hogy leül a tévé elé; és csak 40 százalék azok aránya, akik soha még csak bele se néznek az egész estés műsorba.

A februári magyar dalválasztó műsort ezzel szemben csak minden harmadik ember nézte legalább alkalmi jelleggel, a törzsközönség aránya pedig 7 százalék volt: ők azok, akik minden adást megnéztek. Érdekes, hogy az Eurovízió leginkább a budapestiek és a diplomások körében népszerű – az viszont ennek tükrében nem meglepő, hogy „A Dal” nézői is ezekből a demográfiai csoportokból kerültek ki a legnagyobb arányban.

A győztes dalt a megkérdezettek 42 százaléka hallotta már – tehát nem csak azok, akik nézték a műsort –, igaz, felidézni közülük csak minden második ember tudja. Maga a dal egyébként eléggé megosztó: nagyjából ugyanannyi embernek tetszik (29%), mint amennyinek nem (35%), és a megkérdezettek fele gondolja azt, hogy ez a dal alkalmas arra, hogy Magyarországot képviselje az Eurovízión. Azzal ugyanakkor négyből hárman egyetértenek, hogy az AWS szerzeménye eltér a tipikus eurovíziós daloktól, és – nyilván emiatt is – a többség szerint a magyar zenekar emlékezetes produkciót nyújthat Lisszabonban.

 

 

 

A kevésbé szokványos zenei stílus az esélyeket is növelheti – legalábbis a magyar közönség szerint –, ami az alapvetően optimista várakozásokban is megmutatkozik: mindössze 17 százalék gondolja úgy, hogy „Viszlát, nyár!” már az elődöntőkben búcsút int a színpadnak; a nagy többség tehát a fináléba várja a dalt, sőt 57 százalék szerint ott is jó eredményt fog elérni. A leginkább derűlátóak persze azok, akik szerint a magyar produkciónak a végső győzelemre is van esélye – a megkérdezettek bő tizede van ezen a véleményen, főként olyanok, akik szeretik az AWS dalát.

 

Ez a cikk a netpanel válaszadó közösség válaszai alapján született. Ha te is szeretnéd, hogy nagy cégek figyelembe vegyék véleményed termékik és szolgáltatásaik fejlesztése során, akkor regisztrálhatsz a panelba. A kérdőív kitöltők közt rendszeresen nyereményeket is sorsolunk.
REGISZTRÁCIÓ>>

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

LG 55 UM7000PLC 4K UHD SMART LED okostévé

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

Apple iPhone 8 64GB kártyafüggetlen okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

Playstation 4 Pro 1TB játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

JBL Charge 4 BT Black bluetooth hangszóró

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

KRUPS Nespresso Citiz XN740510 kapszulás kávéfőző

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

Feldobox Adrenalin élménydoboz

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű vásárlási utalvány TESCO

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű könyvutalvány Libri

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

Páros mozijegy Cinema City

Kapcsolódó sorsolás: 2020 1. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Hogyan mozizunk?

Ma már számos alternatíva (pl.: stream és torrent oldalak) létezik a mozi mellett arra, hogy viszonylag hamar megtekinthessük a legújabb filmeket, ám ennek ellenére minden második hazai 18-59 éves legalább évente egyszer ellátogat egy moziba – derül ki a Netpanel legújabb felméréséből.

Vegyél részt a Kérdőív Maratonon és nyerj!

Töltsd ki mind a négy kérdőívet, és részt veszel a nyereménysorsoláson!