Eurovíziós esélyeink – a magyar közönség szerint

2018. május 2.

Túlzás lenne azt állítani, hogy az Eurovízió az egész országot lázba hozza, hiszen a 18-59 éves magyarok csupán egyhatodáról mondható el, hogy évről évre rendszeres nézője a nemzetközi dalversenynek – ugyanakkor a többséggel azért elő-előfordul, hogy leül a tévé elé; és csak 40 százalék azok aránya, akik soha még csak bele se néznek az egész estés műsorba.

A februári magyar dalválasztó műsort ezzel szemben csak minden harmadik ember nézte legalább alkalmi jelleggel, a törzsközönség aránya pedig 7 százalék volt: ők azok, akik minden adást megnéztek. Érdekes, hogy az Eurovízió leginkább a budapestiek és a diplomások körében népszerű – az viszont ennek tükrében nem meglepő, hogy „A Dal” nézői is ezekből a demográfiai csoportokból kerültek ki a legnagyobb arányban.

A győztes dalt a megkérdezettek 42 százaléka hallotta már – tehát nem csak azok, akik nézték a műsort –, igaz, felidézni közülük csak minden második ember tudja. Maga a dal egyébként eléggé megosztó: nagyjából ugyanannyi embernek tetszik (29%), mint amennyinek nem (35%), és a megkérdezettek fele gondolja azt, hogy ez a dal alkalmas arra, hogy Magyarországot képviselje az Eurovízión. Azzal ugyanakkor négyből hárman egyetértenek, hogy az AWS szerzeménye eltér a tipikus eurovíziós daloktól, és – nyilván emiatt is – a többség szerint a magyar zenekar emlékezetes produkciót nyújthat Lisszabonban.

 

 

 

A kevésbé szokványos zenei stílus az esélyeket is növelheti – legalábbis a magyar közönség szerint –, ami az alapvetően optimista várakozásokban is megmutatkozik: mindössze 17 százalék gondolja úgy, hogy „Viszlát, nyár!” már az elődöntőkben búcsút int a színpadnak; a nagy többség tehát a fináléba várja a dalt, sőt 57 százalék szerint ott is jó eredményt fog elérni. A leginkább derűlátóak persze azok, akik szerint a magyar produkciónak a végső győzelemre is van esélye – a megkérdezettek bő tizede van ezen a véleményen, főként olyanok, akik szeretik az AWS dalát.

 

Ez a cikk a netpanel válaszadó közösség válaszai alapján született. Ha te is szeretnéd, hogy nagy cégek figyelembe vegyék véleményed termékik és szolgáltatásaik fejlesztése során, akkor regisztrálhatsz a panelba. A kérdőív kitöltők közt rendszeresen nyereményeket is sorsolunk.
REGISZTRÁCIÓ>>

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

20.000 Ft-os Emag online vásárlási utalvány  Költsd, amire szeretnéd!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

20.000 Ft-os Alza online vásárlási utalvány  Használd fel szabadon a nyeredményed!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

20.000 Ft-os AJIKÁRTYÁK online vásárlási utalvány  Rajtad múlik, mit választasz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

10.000 Ft-os Decathlon online vásárlási utalvány  Te mit vennél a 10.000 Ft-ból?

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

10.000 Ft-os Emag online vásárlási utalvány  Vedd meg, amire vágysz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

10.000 Ft-os AJIKÁRTYÁK online vásárlási utalvány  Sok-sok felhasználási lehetőség, szuper márkák!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

5.000 Ft-os Konzolvilág XBOX online feltöltőkártya  Játssz tovább extra feltöltéssel!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

5.000 Ft-os Alza online vásárlási utalvány  Egy kis extra segítség, hogy megszerezd, amire vágysz!

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

5.000 Ft-os Bookline online vásárlási utalvány  Jól megérdemelt könyveid :-)

Kapcsolódó sorsolás: 2024. május havi sorsolás

Friss híreink

3asUgrás tollaslabda közben!

A Nyerteseink ismét 6.000 Ft-os vásárlási utalványokat vittek haza.

Áprilisi csúcstartók:

A 3 kiemelkedő mennyiségű kérdőívet kitöltő Tagunk jutalma egy-egy 10.000 Ft-os vásárlási utalvány.