Eurovíziós esélyeink – a magyar közönség szerint

2018-05-02

Túlzás lenne azt állítani, hogy az Eurovízió az egész országot lázba hozza, hiszen a 18-59 éves magyarok csupán egyhatodáról mondható el, hogy évről évre rendszeres nézője a nemzetközi dalversenynek – ugyanakkor a többséggel azért elő-előfordul, hogy leül a tévé elé; és csak 40 százalék azok aránya, akik soha még csak bele se néznek az egész estés műsorba.

A februári magyar dalválasztó műsort ezzel szemben csak minden harmadik ember nézte legalább alkalmi jelleggel, a törzsközönség aránya pedig 7 százalék volt: ők azok, akik minden adást megnéztek. Érdekes, hogy az Eurovízió leginkább a budapestiek és a diplomások körében népszerű – az viszont ennek tükrében nem meglepő, hogy „A Dal” nézői is ezekből a demográfiai csoportokból kerültek ki a legnagyobb arányban.

A győztes dalt a megkérdezettek 42 százaléka hallotta már – tehát nem csak azok, akik nézték a műsort –, igaz, felidézni közülük csak minden második ember tudja. Maga a dal egyébként eléggé megosztó: nagyjából ugyanannyi embernek tetszik (29%), mint amennyinek nem (35%), és a megkérdezettek fele gondolja azt, hogy ez a dal alkalmas arra, hogy Magyarországot képviselje az Eurovízión. Azzal ugyanakkor négyből hárman egyetértenek, hogy az AWS szerzeménye eltér a tipikus eurovíziós daloktól, és – nyilván emiatt is – a többség szerint a magyar zenekar emlékezetes produkciót nyújthat Lisszabonban.

 

 

 

A kevésbé szokványos zenei stílus az esélyeket is növelheti – legalábbis a magyar közönség szerint –, ami az alapvetően optimista várakozásokban is megmutatkozik: mindössze 17 százalék gondolja úgy, hogy „Viszlát, nyár!” már az elődöntőkben búcsút int a színpadnak; a nagy többség tehát a fináléba várja a dalt, sőt 57 százalék szerint ott is jó eredményt fog elérni. A leginkább derűlátóak persze azok, akik szerint a magyar produkciónak a végső győzelemre is van esélye – a megkérdezettek bő tizede van ezen a véleményen, főként olyanok, akik szeretik az AWS dalát.

 

Ez a cikk a netpanel válaszadó közösség válaszai alapján született. Ha te is szeretnéd, hogy nagy cégek figyelembe vegyék véleményed termékik és szolgáltatásaik fejlesztése során, akkor regisztrálhatsz a panelba. A kérdőív kitöltők közt rendszeresen nyereményeket is sorsolunk.
REGISZTRÁCIÓ>>

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

5000 Ft értékű vásárlási utalvány bármely Tescóban beváltható

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Páros mozijegy Cinema City mozikban

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű könyvutalvány Libri üzletekben beváltható

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Feldobox Wellness Üdülés Élménydoboz

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Instant Square SQ6 Instant fényképezőgép

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Samsung Gear Fit2 Aktivitásmérő okoskarkötő

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Playstation4 Pro 1TB Játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

iPhone7 32GB fekete Okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

LG Okostévé LG 49UK6300 Smart LED

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Hogyan fotózunk okostelefonunkkal?

Jobban szeretünk fotózni, minthogy minket fotózzanak – derül ki a Netpanel legújabb kutatásából. A fiatalabb korosztály sokkal gyakrabban készít képeket okostelefonnal, mint az idősebb korosztály, a huszonévesek egynegyede szinte minden nap fotóz valamit telefonjával.

Még mindig divat a locsolkodás

A magyarok inkább családi, mint vallási ünnepként gondolnak a húsvétra – derül ki a Netpanelen végzett friss felméréséből. A hagyományok, szokások azonban ma is élnek: egyre népszerűbb a tojásfestés, és a locsolkodás sem megy ki a divatból.