Bitcoin-láz | Vennénk bitcoint?

2018-02-03

Szinte nem múlik el úgy nap, hogy ne jelenne meg a médiában valamilyen hír, vélemény a bitcoinnal kapcsolatban, így talán senki sem lepődik meg azon, hogy a magyar internetezők többsége – 63 százaléka – is hallott már a legismertebb kriptovalutáról. Ez persze nem jelenti azt, hogy közel 3,5 millió magyar tökéletesen tájékozott lenne a témában, sőt! A sajtóban csak minden harmadik netező olvassa el legalább alkalmanként a bitcoinnal kapcsolatos híreket, az ismeretek pedig jellemzően csak a jelenség tényére, esetleg alapvető információkra vonatkoznak – komolyabb tudással saját megítélése szerint is csak minden tizedik netező rendelkezik, teljesen otthonosan pedig alig 2 százalékuk mozog a témában.

*Azok körében, akik legalább az alapvető dolgokkal tisztában vannak a bitcoinnal kapcsolatban

A férfiak, a budapestiek és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők az átlagosnál nagyobb arányban vannak képben a bitcoinnal kapcsolatban, ahogy a fiatalok is jártasabbak ez ügyben, mint az idősebb korosztályok – ráadásul a téma valódi „amatőr szakértői” jórészt húszas vagy harmincas éveikben járnak. Hiába igaz tehát, hogy általában véve a gazdasági, pénzügyi hírek iránti érdeklődés jellemzőbb az idősebb – negyvenes, ötvenes – korosztályokra, az a tény, hogy a fiatalok nyitottabbak a technológiai újdonságokra, a befektetési lehetőségekre, és a kockázatvállalási hajlandóságuk is nagyobb, azt eredményezi, hogy leginkább az Y generáció affinis a bitcoin jelenségre.

Bár jelenleg csak a magyar internetezők egy-másfél százaléka rendelkezik bitcoinnal, és nagyjából ugyanennyien vannak, akik komolyan tervezik a kriptovaluta beszerzését, azért a netezők közel egyötöde legalábbis már fontolóra vette, hogy vásárol a jövőben bitcoint. A vásárlásra való nyitottság természetesen együtt jár a technológiával kapcsolatos ismerek alaposságával, így a közeljövő tipikus bitcoin-birtokosai a húszas-harmincas éveikben járó férfiak lesznek. Akik aztán persze bevonhatnak a használói körbe más csoportokat is – hiszen az, hogy valaki elgondolkodik-e a bitcoin vásárlásán, egyértelműen összefügg azzal, hogy van-e az ismeretségi körében olyan, akinek van már ezzel kapcsolatos tapasztalata.

A jövőbeli terveket persze az is erősen befolyásolja, mit gondolunk a kriptovaluta jövőjéről. Ha csak azokat vizsgáljuk, akik alapvetően tisztában vannak a bitcoin lényegével, akkor is elég nagy a bizonytalanság, és a megosztottság is – igaz, a többség inkább a negatívumokat és a veszélyeket látja. Míg 38 százalék ért egyet azzal, hogy a bitcoin jó befektetés lehet, azt pedig 35 százalék tudja elképzelni, hogy ez lehet a jövő fizetőeszköze, addig négyből hárman kockázatosnak érzik bitcoinba fektetni a pénzüket. Ráadásul közel 60 százalék osztja azt a nézetet, miszerint az egész bitcoin-jelenség csupán egy lufi, amely idővel ki fog pukkanni.

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

LG 55 UM7000PLC 4K UHD SMART LED TV okos TV

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

iPhone 8 64GB okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Playstation 4 Pro 1TB játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

JBL Charge 4 BT Black bluetooth hangszóró

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

KRUPS Nespresso Citiz XN740510 kapszulás kávéfőző

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Feldobox Adrenalin élménydoboz

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű vásárlási utalvány TESCO

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű könyvutalvány Libri

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű ajándékkártya Media Markt

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Karantén dilemma: Főzni vagy rendelni?

Nem vette el az étvágyunkat a járványhelyzet, sőt, az emberek többsége új receptekkel is kísérletezett otthonában – derült ki a Netpanel kutatásából, mely a 18-65 éves lakosságot vizsgálta. Csaknem minden nő és a férfiak kétharmada legalább heti egyszer főzött otthon. Minden második budapesti lakos gyakrabban evett házilag készített melegételt, ezzel szemben az étel házhoz rendelésétől sokan tartottak.

Együtt segítettünk!

Minden kitöltött kérdőív 1 Ft támogatást jelent! Ezúttal a Szent László és Szent István Kórház Betegeiért, Orvosaiért és Dolgozóiért Alapítványnak segítettünk.