Bitcoin-láz | Vennénk bitcoint?

2018-02-03

Szinte nem múlik el úgy nap, hogy ne jelenne meg a médiában valamilyen hír, vélemény a bitcoinnal kapcsolatban, így talán senki sem lepődik meg azon, hogy a magyar internetezők többsége – 63 százaléka – is hallott már a legismertebb kriptovalutáról. Ez persze nem jelenti azt, hogy közel 3,5 millió magyar tökéletesen tájékozott lenne a témában, sőt! A sajtóban csak minden harmadik netező olvassa el legalább alkalmanként a bitcoinnal kapcsolatos híreket, az ismeretek pedig jellemzően csak a jelenség tényére, esetleg alapvető információkra vonatkoznak – komolyabb tudással saját megítélése szerint is csak minden tizedik netező rendelkezik, teljesen otthonosan pedig alig 2 százalékuk mozog a témában.

*Azok körében, akik legalább az alapvető dolgokkal tisztában vannak a bitcoinnal kapcsolatban

A férfiak, a budapestiek és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők az átlagosnál nagyobb arányban vannak képben a bitcoinnal kapcsolatban, ahogy a fiatalok is jártasabbak ez ügyben, mint az idősebb korosztályok – ráadásul a téma valódi „amatőr szakértői” jórészt húszas vagy harmincas éveikben járnak. Hiába igaz tehát, hogy általában véve a gazdasági, pénzügyi hírek iránti érdeklődés jellemzőbb az idősebb – negyvenes, ötvenes – korosztályokra, az a tény, hogy a fiatalok nyitottabbak a technológiai újdonságokra, a befektetési lehetőségekre, és a kockázatvállalási hajlandóságuk is nagyobb, azt eredményezi, hogy leginkább az Y generáció affinis a bitcoin jelenségre.

Bár jelenleg csak a magyar internetezők egy-másfél százaléka rendelkezik bitcoinnal, és nagyjából ugyanennyien vannak, akik komolyan tervezik a kriptovaluta beszerzését, azért a netezők közel egyötöde legalábbis már fontolóra vette, hogy vásárol a jövőben bitcoint. A vásárlásra való nyitottság természetesen együtt jár a technológiával kapcsolatos ismerek alaposságával, így a közeljövő tipikus bitcoin-birtokosai a húszas-harmincas éveikben járó férfiak lesznek. Akik aztán persze bevonhatnak a használói körbe más csoportokat is – hiszen az, hogy valaki elgondolkodik-e a bitcoin vásárlásán, egyértelműen összefügg azzal, hogy van-e az ismeretségi körében olyan, akinek van már ezzel kapcsolatos tapasztalata.

A jövőbeli terveket persze az is erősen befolyásolja, mit gondolunk a kriptovaluta jövőjéről. Ha csak azokat vizsgáljuk, akik alapvetően tisztában vannak a bitcoin lényegével, akkor is elég nagy a bizonytalanság, és a megosztottság is – igaz, a többség inkább a negatívumokat és a veszélyeket látja. Míg 38 százalék ért egyet azzal, hogy a bitcoin jó befektetés lehet, azt pedig 35 százalék tudja elképzelni, hogy ez lehet a jövő fizetőeszköze, addig négyből hárman kockázatosnak érzik bitcoinba fektetni a pénzüket. Ráadásul közel 60 százalék osztja azt a nézetet, miszerint az egész bitcoin-jelenség csupán egy lufi, amely idővel ki fog pukkanni.

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

5000 Ft értékű vásárlási utalvány bármely Tescóban beváltható

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Páros mozijegy Cinema City mozikban

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű könyvutalvány Libri üzletekben beváltható

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Feldobox Wellness Üdülés Élménydoboz

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Instant Square SQ6 Instant fényképezőgép

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Samsung Gear Fit2 Aktivitásmérő okoskarkötő

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Playstation4 Pro 1TB Játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

iPhone7 32GB fekete Okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

LG Okostévé LG 49UK6300 Smart LED

Kapcsolódó sorsolás: 2019 2. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Hogyan fotózunk okostelefonunkkal?

Jobban szeretünk fotózni, minthogy minket fotózzanak – derül ki a Netpanel legújabb kutatásából. A fiatalabb korosztály sokkal gyakrabban készít képeket okostelefonnal, mint az idősebb korosztály, a huszonévesek egynegyede szinte minden nap fotóz valamit telefonjával.

Még mindig divat a locsolkodás

A magyarok inkább családi, mint vallási ünnepként gondolnak a húsvétra – derül ki a Netpanelen végzett friss felméréséből. A hagyományok, szokások azonban ma is élnek: egyre népszerűbb a tojásfestés, és a locsolkodás sem megy ki a divatból.