Kövesse a legfrissebb kutatási híreket a NetPanelen!
A sorsolások mellett a legérdekesebb kutatások eredményeiről is beszámolunk.

Házhoz jön a McDonald’s – Szeretnénk?

2019-06-03

Felröppent a hír, hogy a McDonald’s hazánkban is bevezeti a házhozszállítást, a McDelivery-t, ami minden második embernek tetszik is – derül ki a Netpanel felméréséből.

A 18-59 éves hazai lakosság 8 százaléka heti rendszerességgel étkezik gyorsétteremben, míg 30 százalékuk legalább havonta egyszer. A huszonévesek azonban gyakrabban fogyasztanak ilyen típusú éttermekben, minden második fiatal havonta legalább egy alkalommal választja valamelyiket.

Hazánkban a legnépszerűbb gyorsétterem egyértelműen a McDonald’s, a gyorsétteremben étkezők 81 százaléka választja (a budapestieket tekintve ez az arány 82%). A McDonald’s mellett a két legnagyobb piaci szereplő a Burger King és a KFC a budapestiek körében népszerűbb, mint az egyéb városban élők körében. A budapesti gyorsétteremben étkezők 61 százaléka választja a Burger Kinget, míg a KFC-t 55 százalék, ezek az arányok az egyéb városi lakosság körében 44 és 33 százalék. Ez nem véletlen, hiszen a budapesti lakosság számára könnyebben elérhetőek ezek az éttermek, míg vidéken csak a nagyobb városokban találhatóak meg.

A McDonald’s-ba látogatók közül a legtöbben (91%) a helyben fogyasztást választják, azonban különböző motivációval térnek be. Ötből hárman például ismerősökkel, barátokkal találkoznak. Bulizás előtt vagy után is igen népszerű választás, 43% szokott ilyen szituációban itt fogyasztani. De nem csak enni járunk ide, 39% van, hogy csak egy kávéra ül be. A helyben fogyasztás mellett azonban elvitelre is nagyon sokan rendelnek (72%), míg a McDrive-ot 50% szokta igénybe venni.

A KFC mellett már a McDonald’s is tervezi Magyarországon a házhoz szállítás bevezetését. A válaszadóink egyharmada már hallott is erről, és minden másodiknak tetszik is ez az ötlet.

A 18-59 éves magyarok 81 százaléka rendel valamilyen rendszerességgel házhoz ételt, míg a McDonald’s-ban fogyasztók 89 százalékáról mondható ez el.

A McDonald’s látogatók 81 százaléka nyitott a gyorséttermi lánc új szolgáltatására, és igénybe venné azt. A házhoz szállítás esetén azonban kritikus kérdés a szállítási költség, mi az az összeg, amire még azt mondják, hogy belefér. A McDonald’s látogatók közül, akik igénybe vennék a McDelivery-t 22 százalékuk csak ingyenes szállítás esetén tenné ezt, míg 68 százalékuk legfeljebb 500 forintot lenne hajlandó fizetni. A házhozszállítás azonban nem csak a McDonald’s látogatók körében vonzó, hiszen az amúgy ott nem fogyasztók 45%-a is igénybe venné, igaz, körükben magasabb (30%) azok aránya, akik csak ingyenes kiszállítás esetén rendelnének

(A kutatást a Netpanelen végeztük 1000 fős, a 18-59 éves hazai lakosságra reprezentatív mintán.)

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

LG 55 UM7000PLC 4K UHD SMART LED TV okos TV

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

iPhone 8 64GB okostelefon

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Playstation 4 Pro 1TB játékkonzol

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

JBL Charge 4 BT Black bluetooth hangszóró

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

KRUPS Nespresso Citiz XN740510 kapszulás kávéfőző

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Feldobox Adrenalin élménydoboz

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű vásárlási utalvány TESCO

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű könyvutalvány Libri

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

5000 Ft értékű ajándékkártya Media Markt

Kapcsolódó sorsolás: 2020 3. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Okostelefon – A kütyü, amit nem tudunk letenni?

A 18-65 éves okostelefon használók nagyjából 3,5 órát nyüstölik a mobiljukat egy átlagos hétköznapon – derül ki a Netpanel legújabb kutatásából.

Karantén dilemma: Főzni vagy rendelni?

Nem vette el az étvágyunkat a járványhelyzet, sőt, az emberek többsége új receptekkel is kísérletezett otthonában – derült ki a Netpanel kutatásából, mely a 18-65 éves lakosságot vizsgálta. Csaknem minden nő és a férfiak kétharmada legalább heti egyszer főzött otthon. Minden második budapesti lakos gyakrabban evett házilag készített melegételt, ezzel szemben az étel házhoz rendelésétől sokan tartottak.