Kövesse a legfrissebb kutatási híreket a NetPanelen!
A sorsolások mellett a legérdekesebb kutatások eredményeiről is beszámolunk.

Streaming televíziózás avagy a Netflix és társai

2021-10-20

Ha a hétköznapi kikapcsolódásra, szórakozásra gondolunk, sokunkban felvillannak kedvenc sorozatunk részei vagy egy jó film, amit alig várunk, hogy egy hosszúra sikerült nap után megnézhessünk. Van, aki lazítás céljából is tudatosabban néz tévét vagy választ „esti filmet”, de van olyan is, akinél leginkább a csatornákon való ide-oda kapcsolgatás, vagy csak háttértelevíziózás a jellemző. Abban biztosan megegyezhetünk, hogy sokunk életében jelentős szerepet játszik a tévés tartalomfogyasztás, mint hétköznapi kikapcsolódás.  Októberi online felmérésünkben az online streaming televíziós szolgáltatások hazai igénybevételének jártunk utána. 

Mit nézünk, hol nézzük? 

A lakosság köréből ma már 34% előfizetője a streaming oldalak valamelyikének, legtöbben a Netflix és az HBO GO szolgáltatásait veszik igénybe - derült ki őszi kérdőíves vizsgálatunkból, amely lakossági körben, 1000 fő megkérdezésével készült. 

Az ismertségben is élen járó Netflix platformot a 18-65 év közötti lakosság 24%-a használja: ez a szolgáltató a tartalomfogyasztók korától, nemétől, lakhelyétől és végzettségétől függetlenül szerepel az előkelő első helyen. A sorban utána következő legpopulárisabb streaming szolgáltató az HBO GO a lakosság 14%-át tudhatja előfizetői között. A többi streaming szolgáltató használata hazánkban még nagyon alacsony arányú, közülük a Disney+ felületet érdemes megemlíteni (a lakosság közel 3%-a használja), illetve az Apple TV-t és az Amazon Prime-ot (ezeket 2-2% nézi). 

Mit nézünk leginkább? – kedvenc műfajok a streaming műsorkínálatból 

Ha már a kikapcsolódásról beszélünk, elmondható, hogy többségünk tényleg a könnyedebb műfajokat kedveli: az általunk megkérdezettek nagy része, 60 százaléka leginkább vígjátékokat néz a streaming oldalakon. A második helyen az izgalmakat ígérő akció filmek állnak 44 százalékkal, majd ezt követik a thrillerek 39 százalékkal.  

A top öt leginkább streamelt műfaj között helyet kapott még a dokumentumfilm és a fantasy is: előbbit legnagyobb arányban az ötven év felettiek nézik, utóbbi népszerűsége pedig a 30 és 40 közöttiek körében a legnagyobb. 

Bizonyára nem okoz meglepetést senki számára, hogy a nagy klasszikust, a romantikus műfajt két és félszer annyi nő választja, mint férfi, így igazolva a sztereotípiát. A horror pedig a fiatal, 18 és 29 évesek körében a legnépszerűbb.  

Amiért mindez vonzó: választék, rugalmasság, ingyenes próbaidőszak 

A streaming TV platformok előfizetőinek 64 százaléka ennek a szolgáltatásnak a három legnagyobb előnye közé sorolta, hogy sokkal nagyobb választékban állnak rendelkezésre filmek és sorozatok, mint a hagyományos (analóg) televízió esetében. További 61%-uk számára nagyon fontos szempont, hogy bármikor leállíthat, tovább nézhet vagy akár újra elkezdhet nézni a kiválasztott tartalmat. Ez a flexibilitás tehát számukra sokkal vonzóbb, mint a televíziók hagyományos fix programrendje.  

A streaming platformok népszerűségét csak fokozza, hogy egyszerre több eszközön (TV-n, laptopon, okostelefonon stb.) is nézhetőek kedvenceink, és úgy tűnik, hogy az ingyenes próbaidőszak biztosítása segíti a legnagyobb mértékben az online szolgáltatókat az újabb és újabb előfizetők bevonzásában: azok köréből, akik jelenleg (még) nem előfizetők egyik streaming felületen sem, 44% a bármikor lemondható ingyenes kipróbálást tartja a szolgáltatás leghívogatóbb előnyének. 

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

150 000 Ft értékű Media Markt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Butlers online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű eMAG online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Jysk online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Decathlon online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Wolt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Bookline online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 4. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Butlers online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Media Markt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Decathlon online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Jysk online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Emag online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Bookline online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Wolt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2022 3. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Téli utazások: merünk tervezni?

Mennyien terveznek külföldi utazást, pihenést az előttünk álló téli szezonban? Melyek a legnépszerűbb célországok? Menniyre tartunk attól, hogy a járványhelyzet közbeszól? Októberi Netpanel felmérésünk eredményeiből kiderül.

Tudnánk zene nélkül élni?

A 18-65 éves magyar lakosságnak csupán 5 százalékára igaz, hogy sosem hallgat zenét. Na de mit és hogyan hallgat a 95 százalék?