Kövesse a legfrissebb kutatási híreket a NetPanelen!
A sorsolások mellett a legérdekesebb kutatások eredményeiről is beszámolunk.

Valentin nap 2018. – Infografika

2018-02-10

A fiatalok számára fontosabb a Valentin-nap
A párkapcsolatban élők 21 százaléka mindig, 35 százaléka pedig esetenként megünnepli a Valentin-napot, és minden harmadik ember – különösen a hölgyek – számára fontos, hogy párja felköszöntse őt február 14-én.
Az NRC – 18-59 évesek körében végzett – kutatásából az is kiderül, hogy a fiatalok számára sokkal nagyobb jelentősége van ennek az ünnepnek: a huszonévesek több mint 70 százaléka ünnepli, míg a negyveneseknek már csak alig több mint fele, az ötveneseknek pedig mindössze 43 százaléka szokta legalább alkalmanként megünnepelni ezt a napot.

Az ünneplés legjellemzőbb formája az ajándékozás: háromból ketten valamilyen ajándékkal kedveskednek párjuknak, virágot minden harmadik ember ad vagy kap, és ugyanígy egyharmadnyi azok aránya, akik koccintással és/vagy vacsorával ünnepelnek.
Az egyébként a férfiak 21, a nők 32 százalékával történt már meg életében, hogy Valentin-napi üzenetet kapott egy titkos rajongójától; ilyen titkos vallomást pedig 28 százalék küldött már valakinek – ez utóbbi inkább a férfiakra jellemző.
Bár az adatokból is látszik, hogy a Valentin-nap sokak életében jelen van valamilyen formában, azt nem állíthatjuk, hogy egyértelműen pozitív a megítélése. Már azzal is csak a megkérdezettek alig fele ért egyet, hogy ez a nap a szerelmesek fontos ünnepe, de még ennél is kevesebben vannak, akik jó dolognak tartják a Valentin-napot – sőt, több mint 60 százalékot zavarja is a február 14-éhez kapcsolódó felhajtás.
Időről időre fellángol a vita azzal kapcsolatban is, hogy az idegenes hangzású Valentin-nap helyett inkább Bálint-napnak kellene hívni a szerelmesek ünnepét. Nos, a többség maradna az eredeti elnevezésnél: 65 százalék számára a Valentin-nap elnevezés szimpatikusabb, ráadásul az ünneppel leginkább azonosulni tudó huszonévesek körében 85 százalék szavaz erre az elnevezésre.

A kutatást az NRC Kft. végezte 1000 fős reprezentatív mintán (18-59 magyar lakosság) a Netpanel válaszadó közösség segítségével

Szólj hozzá!

Nézd meg, miket nyerhetsz!

150 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Butlers online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

150 000 Ft értékű Media Markt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Decathlon online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Jysk online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

50 000 Ft értékű Emag online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Alza online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Bookline online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

5 000 Ft értékű Wolt online vásárlási utalvány TE DÖNTÖD EL, MIT VÁSÁROLSZ!

Kapcsolódó sorsolás: 2021 3. negyedéves sorsolás

Friss híreink

Tudnánk zene nélkül élni?

A 18-65 éves magyar lakosságnak csupán 5 százalékára igaz, hogy sosem hallgat zenét. Na de mit és hogyan hallgat a 95 százalék?

 

Házasságpártiak a fiatalok?

Tízből kilenc fiatal el tudja képzelni, hogy élete hátralevő részét ugyanazzal az emberrel élje le – derül ki a Netpanel kutatásából, amely a 18-35 éves magyar lakosság megkérdezésével készült.